Weer als een kip zonder kop aan het werk.
Daantje is weer fulltime aan het werk. Waar in het begin netjes rustig aan begon. Zijn werkweken van 55 a 60 uur weer de norm. Het bedrijfs vertrouwmens persoon die maar uiteraard maar 3 dagen in de week op haar werk is noemt dit een duurzame inzet. Het is Daantje inmiddels wel duidelijk dat ie zo zijn pensioen niet gaat halen. Moet er niet aandenken om tot mijn 67 ste zulke werkweken te kloppen. Dus ondanks het mooie werk zal Daantje op termijn toch naar iets anders op zoek moeten.
Beveren Tunnel Dicht
Elke chauffeur die weleens in het land der Belgen komt weet dat de verkeerssituatie rondom Antwerpen een absolute hel is. Op dit moment is m'n druk bezig met het bouwen van een vierde schelde verbinding. De zogenaamde Oosterweel verbinding. Deze verbinding zou de overige verbindingen kunnen ontlasten. Een andere schelde verbinding zit in de R2. Bekend als liefkenshoektunnel. In de R2 zitten ook 2 andere tunnels namelijk de Frans Thijsmanstunnel loopt onder een havenkanaal door en de Beveren tunnel die onder langs een sluis gaat. Nou zijn er in die Beverentunnel serieuze ongelukken gebeurt. Dit komt door voornamelijk files in de tunnel, slecht wegdek en slechte verlichting en slechte file signalering. De Beveren tunnel ondergaat nu een revisie waarbij komende 2 jaar 1 tunnelbuis afgesloten is. En in de richting Gent moet het verkeer bovenlangs. En dat geeft dus nog meer verkeersproblemen.
Vanwege de afsluiting van de Beverentunnel is het nu zelfs in de vakantie tijd moeilijk om in Gent te komen. en het loont nu als om via de Westerschelde tunnel om te rijden. Wanneer je vanaf Rotterdam of zelfs vanaf de Zaanstreek naar Gent moet is het nu zelfs de moeite om over de Zeeland brug te rijden. De Zeelandbrug onze nationale gammele trots van 5 Kilometer lang. Wanneer je er met een vrachtauto er over heen rijdt beschef je pas hoe smal onze nationale trots is. De Zeelandbrug is echt gevaarlijk smal zeker wanneer je richting Zierikzee rijdt. Want achter dat 1,5 meter hoge betonblok zit helemaal niks. vanaf je personen auto kun je er niet overheen kijken. Maar vanuit vrachtwagen lukt dat prima. Het had allemaal best wel een meter breder gemogen.
Maar goed Daantje is weer druk aan het werk.
2 * Bezoekers vinden dit goed. | 3 * Bezoekers vinden dit slecht. | 1 * Bezoekers zijn boos. | 1 * Bezoekers vinden dit geweldig.0 * Bezoekers zijn medelevend. | 1 * Bezoekers vinden dit grappig. | 0 * Bezoekers zijn verbluft. | 0 * Bezoekers zijn verdrietig. | |
Geplaatste reakties op dit blog bericht :
Naam : Anoniem
28-07-2024 20:31:22
| succes verder Daantje mvg Piet verstegen
Naam : Anoniem
30-07-2024 18:46:51
| Succes Daantje.
En 55 tot 60 uur per week is natuurlijk
niet arbeidsduur.
En als chauffeur van een tankwagen
waarmee je uitsluitend levensmiddelen
transporteert ben op een los-
en laadlocatie, of bv. bij tankreining,
toch ook niet echt aan het werken?
Ik heb voldoende ervaring opgedaan
bij Van Den Bosch in Erp.
Bij die werkgever heb ik ook
silo- en containertransport gedaan.
Transport met een tankoplegger is
stukken aantrekkelijker.
En rustgevender.
Ex-collega’s kunnen dat beamen.
Chauffeurs onder elkaar.
Naam : Daantje
30-07-2024 20:25:45
| Nee, Collega's onder elkaar.
Dit zijn de werkuren exclusief de pauze tijd. Die je vaak bij de klant opneemt. effectieve arbeidsduur is 55 a 60 uur in 5 dagen. Het maakt niet uit of een klant 5 uur nodig heeft voor een analyse. Je moet aanwezig zijn. En dat is arbeidstijd. Ben liever thuis hoor. Nadat ik ziek ben geweest en in deze discussie ben beland zit ik zelf ook de eigen werktijden in de gaten te houden.
En het gaat nu prima zo als het nu gaat. Ben nu 47 moet dus nog 20 jaar werken. En het is niet onverstandig kritisch te kijken hoe ik 20 jaar ga invullen. Dit soort werkweken passen eigenlijk niet.
Maar deze week ga ik die 55 uur niet halen. (Hoop dat ik niet de plan goden hiermee iets verzoekt)
Maandag 9:30h werkuur
Dinsdag 10:35h werkuur
Naam : Anoniem
01-08-2024 11:37:42
| Een wereld van verschil was het,
is het en zal ook wel zo blijven.
Arbeidstijd vs beschikbaarheidstijd.
Daarover verschillen werkgevers
en werknemers altijd van mening.
Een C.A.O. biedt uitkomst?
1 en 1 is niet altijd 2.
Interpretatie hierover blijft bestaan.
Een 40-urige werkweek in de transport-
sector in een chauffeursberoep
bestaat nauwelijks.
En als je 5 uur moet wachten
i.v.m. een analyse ben ook
niet 5 uur aan het werken.
Formeel noem je dat arbeidstijd.
Ik heb ook eens een planner
gehad die je naar een laadadres
stuurde omdat hij wist dat daar
om 7 uur werd begonnen.
Vervolgens bleek dat je vrachtwagen
daar pas om 17.00 uur werd geladen.
Ook dat wist de planner.
Volgens die planner waren dat dan
10 rusturen.
En geen wachturen.
| | | |
| | | | |